måste skärpa mig!

Det har varit så sjukt svårt att äta så många gånger som man ska nu när Fredrik har vatt borta.. Det är ingen höjare att äta själv och speciellt inte 6 ggr om dagen :/ Men jag MÅSTE skärpa mig, kan inte låta allt sluta fungera bara för att jag sitter här i min saknad...

Så idag har jag testat att äta kött för första gången.. Jag har alltid varit galen i allt vad kött heter och verkligen inte fått nog av det men idag så smakade inte alls så som det gjorde innan operationen, Det har man ju hört iofs att smaken kan ändras efter operationen men det känns så sjukt.. Det va ju magen de opererade, det har väl inget med smaklökarna att göra?
En annan sak som har ändrats sen innan va att jag absolut inte kunde äta lök och vitlök, fick riktigt ont i magen varje gång jag gjorde det, mådde t.o.m illa när nån stekte lök i min närhet men nu efteråt så tycker jag det är såååååå otroligt gott! Och luktar fantastiskt!

Jag är jätteglad att ja kommit gång med motionen nu även om det inte är mycket så är det ju bättre än inget :) 4 promenader om dagen är nog helt okej att börja med.

På fredag ska jag väga mig igen, hade sån stress tidigare för hur mycket jag hade gått ner så jag vägde mig 2 ggr om dagen.. haha man märker ju inte så stor skillnad då och retar bara upp sig själv så jag har bestämt mig för att bara väga mig en gång i veckan.. och fredagar har blivit min dag :)

Nu är de snart dax för promenad nr 3 idag :)

PUUUUUSSSSSSSSSSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0